توقيت القاهرة المحلي 13:52:52 آخر تحديث
  مصر اليوم -

أهدر ضربة جزاء في الدقيقة الأولى من الوقت بدل الضائع

المهاجم يوسف أوباما يعتذر لجماهير النادي قبل مباراة بتروجت

  مصر اليوم -

  مصر اليوم - المهاجم يوسف أوباما يعتذر لجماهير النادي قبل مباراة بتروجت

مهاجم فريق الاتحاد السكندري،يوسف أوباما
القاهرة - مصر اليوم

قدم مهاجم فريق الاتحاد السكندري،يوسف أوباما ، اعتذاره الى جماهير النادي في بيان على صفحته الشخصية، عما بدر منه، في مباراة فريقه أمام الاتحاد السكندري، التي انتهت بالتعادل بهدف لكل منهما، ضمن منافسات الجولة الـ27 من بطولة الدوري العام.

وأهدر أوباما ضربة جزاء في الدقيقة الأولى من الوقت بدل الضائع من عمر المباراة، كانت كفيلة بتغيير نتيجة المباراة لصالح زعيم الثغر. 

وجاء في رسالة الاعتذار: 
"تأني وتالت وعااااشر .... لنادي الاتحاد وجمهوره العظيم بس أحب أقول إنا لو مش فارق معايه نادي الاتحاد ولا جمهوره (المحترم)إنا مكنتش طلعت ع الهواء واعتذارات خصوصا إن التعاقد مع النادي أخره نهاية الموسم ؟ الناس كلها تعرف يوسف أوباما بيحب نادي الاتحاد أزاي. فأول الموسم الحالي لما قررت ع الإعارة من غير تفكير اخترت نادي الاتحاد ع حساب أنديه كبيره أخري .. لان كل طفل في الإسكندرية يحلم أن يرتدي تيشيرت نادي الاتحاد ويفتخر به، فأراد الله أن يجلني إن العب لهذا الكيان الكبير وأدافع عنه ليزداد فخري بيه .

(٢) أول مباراة رسميه أشارك باسم نادي الاتحاد  أن أكون سبب من الأسباب في فرحه جماهير إسكندرية العظيمة لأنها عاشقه لنادي ولكن بعد أن أكون منتظر هذه اللحظة للاحتفال مع الجمهور العظيم من وقت التعاقد مع هذا الكيان الكبير  لكن هذا اليوم يكون أسوء يوم ف حياتي لان أفتقت احلي وأعظم وأجمل إنسانه في الدنيا كلها  وهي التي كانت تريد بقائي ف المباراة لأنها كانت تدعي لي يأرب يحبب فيك خلقه ويجعلك تسعد الناس كلها.

(٣) اقسم بالله العظيم أنا ما عندي غير الاكونت ده ع الفيس  وده الاكونت ع الانستجرام yousef_obama  ومليش اي حاجه تأنيه كالتواصل اجتماعي  لان الناس لما يتقبلني بتقولي انت بتنزل ومش بترد علينا . بس والله والله العظيم من ساعة ما داخلت نادي الاتحاد وبقيت ع اسم يوسف أوباما لاعب نادي الاتحاد اقسم بالله العظيم مانزلت بوست ولا قولت كلمه غير لنادي الاتحاد عشان إنا اعرف قيمه النادي كويس أوي عشان الناس البتقول بنزل لي الأندية الأخرى.  وبتحاول تشوه صورتي  وانا مكنتش بكلم ف الموضوع ده عشان انا عارف جمهور نادي الاتحاد المحترم .ال كان بيروح معاه ووراه ف اي مكان وفي زمان وخصوصا الأجيال القديمة اللي أنت تقعد معاها تعرفك تاريخ النادي وحفظاه صم زي اسمها وتخليك تقول ياريت كنت اعيش هذا الزمان مع نادي الاتحاد الناس ربتوع زمان الذي اتحدث إليهم الأن فقط.

(٤) وع فكره أنا مش ببرر موقفي أنا غلطان وأستاهل أي عقوبة. بس أنا والله ما أقصد كده أنا نزلت من الملعب من تعذيب الضمير وحسيت أنا ممكن أكون سبب ف خسارة الفريق بس مش اكتر أسف وعارف الناس بتوع زمان هتقدر كويس سوء التفاهم.

 (٥) وزي مانا قولت انا ممكن ماكتبش اي حاجه وكده كده التعاقد هينتهي أخر الموسم ولكن يجب عليا أن أوضح لي الجمهور الكبير ده الحقيقة  
(٦) بس ف توضيح لناس المفكرة بتحب نادي الاتحاد  (جمهور الفيس بوك) اعلم تمام انك ليس لك شغلا ولا دور ف المجتمع غير انك تكتب فاكتب كما شيئت فانا لا اراك لا اسمعك لأنك تحب نادي الاتحاد بس من ناحيه المصلحة الشخصية فقط زي ما قلتلك عايز تشتغل ومش عارف وانت ايضا تعرف ذلك وامس كنت تهتفلي وتساندني واليوم تهاجمني فلا اقلق اني متأكد انك ستعيد هتفاتك لي غدا ومش كل الجمهور ال ع الفيس كده لكن لأسف قليل جدا الذي يعلم انا الكتابة دي امانه وبتحاسب عليها وبعتذرله هو أيضا ع كل ما فعلته ف حقه واقوله اكتب فانت قليلا الان بكره هتبقي انت اكثر بكثير لانك صوت الحق وبتحب نادي الاتحاد بجد. وان شاء الله ابذل اقصي جهدي من اجل نادي الاتحاد وجمهوره".

egypttoday
egypttoday

الإسم *

البريد الألكتروني *

عنوان التعليق *

تعليق *

: Characters Left

إلزامي *

شروط الاستخدام

شروط النشر: عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.

اُوافق على شروط الأستخدام

Security Code*

 

المهاجم يوسف أوباما يعتذر لجماهير النادي قبل مباراة بتروجت المهاجم يوسف أوباما يعتذر لجماهير النادي قبل مباراة بتروجت



الملكة رانيا بإطلالات شرقية ساحرة تناسب شهر رمضان

عمان ـ مصر اليوم

GMT 02:02 2021 الخميس ,21 كانون الثاني / يناير

الملكي يتقدم 1-0 قبل نهاية الشوط الأول ضد ألكويانو

GMT 10:15 2021 الإثنين ,18 كانون الثاني / يناير

للمرة الثانية أسبوع الموضة في لندن على الإنترنت كلياً

GMT 14:16 2021 الأحد ,03 كانون الثاني / يناير

الحكم في طعن مرتضى منصور على حل مجلس الزمالك

GMT 09:20 2020 الأحد ,13 كانون الأول / ديسمبر

طريقة لتبييض الأسنان ولإزالة الجير دون الذهاب للطبيب

GMT 08:52 2020 السبت ,24 تشرين الأول / أكتوبر

أسعار العملات الأجنبية مقابل الجنيه المصري اليوم السبت

GMT 02:02 2020 الأربعاء ,14 تشرين الأول / أكتوبر

مصر على أتم الاستعداد لمواجهة أى موجة ثانية لفيروس كورونا

GMT 09:09 2020 الأحد ,11 تشرين الأول / أكتوبر

حسام حسني يؤكد لو تم علاج ترامب في مصر لكان شفائه أسرع

GMT 14:47 2020 الأربعاء ,09 أيلول / سبتمبر

أستون فيلا يعلن عن تعاقده مع أغلى صفقة في تاريخه
 
Egypt-today

Maintained and developed by Arabs Today Group SAL
جميع الحقوق محفوظة لمجموعة العرب اليوم الاعلامية 2023 ©

Maintained and developed by Arabs Today Group SAL
جميع الحقوق محفوظة لمجموعة العرب اليوم الاعلامية 2023 ©

egypttoday egypttoday egypttoday egypttoday
Egypttoday Egypttoday Egypttoday
Egypttoday
بناية النخيل - رأس النبع _ خلف السفارة الفرنسية _بيروت - لبنان
Egypt, Lebanan, Lebanon